Volontärarbete:Loggbok 2

Hej, hej!
Under de senaste dagarna har jag fått mer kontakt med de som ska vara på Seychellerna på samma gång som jag ska! Vi har nu en facebookgrupp och vi pratar om allt från flygtider till korallstudier, så kul att få lära känna alla!
Massor av nationaliteter är representerade bl.a. Nordirland, Storbrittanien, Schweiz, Australien, Nederländerna, Singapore osv. Så härligt med mångfald!
 
Jag håller också på att kolla lite på utrustning, ny dräkt, skrivplatta, huva osv... Jag har ju inte världens erfarenhet av att dyka i varmare vatten, och dessutom inte på det djup jag kommer att göra där (kommer upgradera mig så att jag kan dyka ner till 30m) så jag är lite osäker på tjocklek på dräkten...
 
Annars har jag inte haft tid med så mycket plugg ang. koraller osv...

Om någon är intresserad så ger GVI ut nyhetsbrev varje månad. Mars nyhetsbrev kan ni läsa HÄR.
 
Idag har jag förövrigt lagt lite tid på gymmet, vilket jag försöker göra så ofta som möjligt. Idag var det armar, axlar och rygg som stog i fokus och sedan även ben och kondition då jag gick på Cykel Activio 60 efter styrketräningen. Får ju nästan ingå i förberedelserna inför resan då jag kommer behöva vara stark, dykning är jobbigt på alla plan!
 
5mm, 3,5mm
Två dräkter jag pendlar mellan. Någon som dykt i närheten av Seychellerna och vet vad för dräkt som passar i jun/juli/aug? Scubastore är för övrigt en sida jag fått upp ögonen för på senaste tiden. billig, kvalitetsmärken, snabb kundservice och nogranna storlekstabeller. Det gillar vi! Har inte beställt därifrån än, men allt verkar bra hittills!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin