Allmänt:25:e juli

Heej allihopa! Saknar all hemma fruktansvärt, men har det så bra här!
 
 
De senaste veckorna har varit väldigt intensiva, man är helt distraherad och glömmer allt om civilisation osv. Jag kunde inte komma in på några av mina sociala medier förra veckan, för jag kunde inte komma ihåg varken användarnamn eller lösenord! Nu har jag antagligen bara ett dyk kvar innan jag kan börja göra riktiga undersökningar! Jag gjorde klart 3 av de kvadrater ni kan se på bilden under i ett dyk, vilket är kravet, men jag missade ett par 3mm sotra pocillopora pocilloporidae, så jag måste försöka igen... Man letar efter alla mini-koraller mellan 1mm-5cm, en kvadrat tar ca 13min och man måste kunna identifiera alla dessa minikoraller korrekt, vilket är ganska svårt.
 

Igår dök jag tre ggr, även om det är "helg", två av dyken var Crown of thorns Starfish extermination, det låter hemskt, men eftersom dessa sjöstjärnor har kommit i stora hjordar de senaste veckorna och äter av korallen så är vi tvugna att gjöra något åt dem. Det är inte naturliga mängder vi har här, utan under ett dyk fångade vi över 160 st, på en och samma plats. Sedan var jag och 17 till av volontärerna i Beau Vallon och gjorde ett nattdyk på ett vrak precis utanför kusten, Twin Bargain. Det var helt fantastiskt! Det som var mest irriterande var att vi var så många, Julia( Italiensk Divemaster, till höger på bilden nedan) och jag ska antaglien göra ett nattdyk till om tre veckor, vi får se.
Nästa helg kommer jag bara ta det lugnt på basen, eftersom det kommer nya volontärer den här veckan kommer det vara en extra lång vecka, så då kan det vara skönt att bara ta det lugnt under helgen, kanske snorkla lite :). den 6/7åker jag och några fler till Brid Island, ett hotell med FRUKOSTBUFFÉ!!! Ser fram emot det, haha. Den helgen är det även sköldpaddsfestival här, som vi volotärer deltar i och informerar folk om sköldpaddor. Ha det så bra tills nästa gång jag kan få tag i internet!!!
Puss & Kram allihopa!
Lovisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla härligt att få läsa hur du har det. Det låter som du har det riktigt bra. Fortsätt vara rädd om dig och njut av varje stund. Kram från Netan och givetvis resten av familjen som skickar Goa kramar.

2014-07-25 @ 22:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin