Volontärarbete:4 juli

 Hej! Nu har jag varit har i Seychellerna i sedan 27:e juni (kan inte riktigt halla reda pa dagarna. Sedan dess har schemat varit extremt packat.
27:e juni kom vi fram till flygplatsen har, ett par av volontarerna traffade jag pa flygploatsen, de hade inte fatt med sig nagot av sitt bagage... allt var forsvunnet. Jag fick i alla fall med mig allt, sa skont att inte behova oroa sig over nagot sadant!  Vi fick ta taxi till hotellet eftersom vi var forsena, och hotellets pickup hade akt for langesen. Val pa hotellet traffade vi fler volontarer och pa kvallen gick vi och at pa en liten restaurang hela ganget.
28:e juni kom GVI och plockade upp oss, dagen flog forbi och vi fyllde i massor av papper, installerade oss pa basen och paborjade Advanced Open Water Diver-kursen.
Basen ar valdigt enkel, det ar en gammal skola som har forfallit ganska kraftigt, men ingen ohyra! Maten ar helt okej, vegerarisk for det mesta, men igar hade vi en stor BBQnight. Jag har varit under ytan varje dag, ibland tva ganger om dagen. Vattnet ar helt fantastisk(ganske mycket alger i vattnet just nu, men det okar chansen for att se valhaj!!)! 26 grader, oberoende vilket djup man ar pa! Igar gjorde vi vart djupa dyk till 25 meter, ar nu klara med kursen!
 
Nu har jag massor av korall-studier att klara av, det brukar ta ca en manad att bli avexaminerad pa alla nivaer, men jag hoppas att jag ska kunna komma ut dit och gora undersokningar snabbare! Vi har aven fatt lara oss hur man ska gora skoldpaddsundersokningar, vilket vi kommer att gora en gang i veckan (dyka och leta efter skoldpaddor). Jag har inte sett nagon an, men flera av de andra volontarerna har sett dem. Jag sag dock ett stim delfiner igar, de var saaa fina!
 
Nu sitter jag i Victoria(Huvud"staden"), pa ett internetcafe. Vi ska stanna har ikvall och ga pa nattmarknad. Jag har lyckats fa tag pa SIM-kort, sa jag ska ringa min familj ikvall(Var beredda!), for forsta gangen och hora hur det ar med dem. For att komma in till Victoria gar vi ca 40minuter till bussstationen, och sedan aker vi en timma buss. 
 
Jag har tyvarr inte hunnit ta nagra kort har pa basen eller under vattnet an, har haft alldeles for packat schema! Vi ar lediga fran vara plikter idag och imorgon. Imorgon ska vi i alla fall snorkla till en hemlig strand i narheten av basen, med en egen lagun och lian att svinga sig ner i vattnet med! Da ska jag se till att ta med GoPron!
 
Har ar lite bilder fran mitt instagramkonto fran resan, sista bilden ar fran hotellet jag sov pa under forsta natten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin