Volontärarbete:Loggbok 1

Idag har jag inte haft så jättemycket annat plugg, så jag har hunnit att plugga på lite korallanatomi och lite korallfamiljer. Jag har nog suttit i ca 2 timmar med det. Det är så kul när man börjar förstå, det finns så många ord på latin som man ska förstå och uttryck på vetenskaplig engelska, som egentligen är halft latin ;F. Idag känns det om jag fick en mycket bättre förståelse för korallens uppbyggnad, kanske för att jag hade korallskelett i handen, så att jag kunde studera skelettets uppbyggnad på nära håll. Det var ett tag sedan jag pluggade på de dokumment som jag fått från GVI, men det känns som resan till Thailand gett mig mycket bättre förståelse för det som jag bara sett i text innan!
 
Hittade den här hemsidan också, där det stod lite klargörande om begrepp och uppbyggnad, föröknning osv.
 
"Korallskelett"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin