Vardag:K-dag och fiskattack

 
God morgon!
Idag är jag ledig från skolan, eftersom vi har en K-dag, kompetensdag. Jag ska snart ta tag i att förbereda en laboration som vi ska utföra i klassen imorgon. Jag fick tanken att jag skulle blogga om mitt gymnasiearbete/volontärarbete som jag ska utföra i sommar. Mer om det kommer snart!
Jag kan avslöja att det inte har med mänskliga rättigheter, Tanzania eller Ghana att göra, utan är rätt ovanligt för en volontärresa som ska användas till gymnasiearbete. Det var därför jag kom på att jag skulle blogga om det, hittade ingen liknande blogg! Det kan kanske stärka andra i att göra samma sak!
 
 
Bilden nedanför är en oredigerad bild från när jag och pappa dök i Thailand- Koh Tao under januari i år. Den stora fisken kallas Titan Triggerfish och var nästan 1m lång från mun till stjärtfena. Den "randiga" fisken bredvid kallas Longfin bannerfish och är ca 25cm lång. Pappa blev förövrigt attackerad av Triggerfishen.... Han skadade sig inte, men de kan faktiskt göra ganska stor skada om de vill det!  Bilden är tagen på ca.12m djup.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin