Volontärarbete:Frågeställning

Nu känns det som det kan vara dags för en uppdatering! Eftersom jag går på naturvetenskapliga linjen på gymnasiet, måste jag utgå från en frågeställning när jag utför gymnasiearbetet. I onsdags skickade vi in preliminära sådana. Jag har grubblat länge, men den som till slut hamnade på pappret var:
"Hur hänger havets mångfald ihop med korallrevets hälsa och vilka är metoderna för att undersöka dessa?"
Jag ville att metoderna skulle vara med, efterom jag ville ta med volontärarbetet som en stor del av rapporten, och det är ju under volontärresan jag kommer att lära mig metoder att undersöka korallrevet hälsa och mångfald, likaså övrigt mångfald i havet runtomkring det.
 
 Bilderna är från min Weheartitsamling.
Virkade förövrigt en bikinitop liknande den längst ner under påsk,fast i off white. Kanske får ni se den någon gång. Den på bilden kommer ifrån She made me, ett australiensiskt märke. Är det inte konstigt hur alla de snyggaste märkena verkar komma därifrån?
 
Angående den första bilden så går det ganska bra med träningen. sprang 22km igår, lugnt men på en rätt bra tid. På onsdagar kör jag Grit Strength, fredagar Yogaklass. Yoga gör undervärk för mina stackars fotbollslår, är ju så stel och har korta muskler! Det ska det bli bättring på!
 
Under veckan kommer det nog en hel del ny dykutrustning på posten, visar så klart upp det här!
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin