Volontärarbete:Förberedelser

 Häromdagen var jag och pappa och gjorde de sista  två dyken utanför Smögen innan resan (jag åker på tooorsdag!!) Det var jättefint väder, alla var glada och vi kom till ett ställe fullt med plattfisk. Vi såg även jättevackra havsnejlikor, en väldigt charmig bergsgylta som simmade upp framför nosen på oss och den här vacka solstjärnan. Självklart såg vi mer saker som är värda att nämna, men jag ska begränsa mig. Jag tror inte att alla är så intresserade. :D
Som ni ser är bilden inte jättebra, hade tjocka handskar på mig (bara 10 grader i vattnet på 18m) och här var det sandig botten.
 
Idag är det dags för en liten avskedsfest med kompisarna. Jag har inhadlat de finaste jordgubbarna som finns (det finns fördelar med att vara släkt med de otroligt generösa jordgubbsodlarna)
bild från min instagram
 
Annars har jag jobbat mycket, pluggat korall och firat midsommar på Smögen. Rummet är fullt med saker som jag ska ta med, ryggsäcken är framtagen och jag har börjat packa! Det mesta är inhandlat, nu är det inte många dagar kvar. Förresten har jag fått reda på att det just nu är 26 grader i vattnet på Seychellerna! Vad sägs om det???
 
 
BARA 3,5 DAGAR KVAR!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin