Volontärarbete:Avslöjandet

Så! Jag har ju tidigare berättat att jag ska volontärarbeta i sommar, och det ska jag göra under 8 veckor!
8 veckor i underbara Seychelliska arkipelagen! Startdatum - 28:e juni.
En av de 155 öarna som Seychellerna består av.
 
Och här ska jag dyka bland koraller. Allt är bokat och klart - anmälan, flyg, hotell natten innan osv.
Det jag väntar på att få reda på är om jag kommer få undersöka korallerna eller annat djurliv( mest fisk). Detta kommer jag få reda på 8 veckor innan projektstart. Jag hoppas verkligen på koraller, men det finns en ganska stor risk att jag inte får det, eftersom det brukar vara ett previlegium för de som är på plats 12 veckor eller mer...
 
Det projektet går ut på är att ta reda på hur korallrevet och djurlivet mår, hur det förändras med tiden. Även sköldpaddsrörelse och valhajsrörelse är observerade.
 
Baserna är väldigt spartanska, ofta vegetarisk/vegansk mat och ja, allt du kan drömma om att hitta på en öde ö.
Handtvätt, dusch en gng i veckan(är ju i vattnet hela tiden ändå) och ström en timma om dagen.
 
Detta ska jag alltså kombinera med mitt gymnasiearbete, vilket passar jättebra eftersom jag studerar naturvetenskap. Eftersom jag inte fått reda på vad jag ska undersöka kan jag inte bestämma frågeställning än, men den delar jag såklart här när jag bestämt mig!
 
Läs om projektet HÄR
Läs projektdeltagarnas blogg HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin