Volontärarbete:Genomgång av gymnasiearbete

Dagens genomgång i Aulan var ingen stor överraskning. Det som gicks igenom var en powerpoint som vi redan fått på mejlen, och sedan hade man chansen att fråga ut rektorn om detta om man hade något att fråga.
Det som är viktigt med gymnasiearbetet är:
  • Måste utgå från en vetenskaplig frågeställning
  • Redovisning i form av en skriftlig vetenskaplig rapport
  • Metoden ska vara relevant och anpassas efter frågeställing ex. teoretiska studier, observationer, experiment osv.
  • På naturprogrammet ska det utgå från något av ämnena: matematik, kemi, biologi eller fysik.
  • De betyg som sätt är antingen F eller E. Utan betyg (F) får man ingen godkänd gymnasieexamen.
  • Börja i tid! (detta ska nog inte vara något problem för mig..hehe)
Loggbok ska också föras om man arbetar i grupp ev. iunder enkilt arbete. Den loggbok jag tänkt skriva är den här på bloggen, men om internet/strömtillförseln sviker mig får jag skriva för hand och uppdatera bloggen då och då!
 
En ganska kort sammanfattning finns mer om handledare osv, men det tar vi inte nu!
 
Lite mer bilder från Thailand i dec/jan:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0




Follow on Bloglovin